(Za)Kanciakiem do Ozorkowa czyli pożegnanie linii ozorkowskiej

Impreza zorganizowana na szybko po decyzji o zamknięciu odcinków do Ozorkowa i Zgierza, ogłoszona 2 dni przed terminem. Być może z powodu błyskawicznej organizacji nie obyło się bez problemów. Pierwszy – miał być (tytułowy) Kanciak #37, jednak z powodu jego awarii – zbyt wysokiego prądu ładowania, na szybko zorganizowano podmianę na klasycznego 803N #2. Wagon posiadał niezdemontowane lampki z imprezy sylwestrowej.

Wyjazd z pod zajezdni Brus i obracanie wagonu.

Formalny początek imprezy i pierwszy postój – krańcówka Północna. Ze względu na tragiczne warunki oświetleniowe i poruszenie kilku ujęć, decyduję się na korzystanie ze statywu.

Pierwszy fotostop – wiadukt pod koleją obwodową w Zgierzu.

Drugi fotostop – Zgierski Kurak. Wymijanie wagonu liniowego, czyli sławetne łódzkie nielegalne wyścigi tramwajów 🙂

Zgierz Łęczycka. I tutaj parę słów uwagi – wagon stanął obok drewniaka w sposób umożliwiający poprawne kadrowanie głównego motywu jedynie użytkownikom obiektywów bardzo szerokokątnych (czyli w praktyce głupkofonów). Tuż po ruszeniu szczęśliwie – nieszczęśliwie (przyczyną było jednak zasłabnięcie jednego z uczestników wycieczki) wagon zatrzymuje się kilkanaście metrów dalej – tam gdzie powinien ten fotostop się odbyć!!!

Zgierz Przedmieście. Mijanka i jednocześnie ostatni przystanek w ścisłej zabudowie miejskiej nie licząc Ozorkowa.

Mijanka Proboszczewice. Głównie czekanie na opuszczenie kadru przez uczestników wycieczki.

Luśmierz. Czekamy na liniowy – trochę więcej czasu na zdjęcia.

Emilia – nieśmiertelny motyw a kapliczką.

Słowik.

Mijanka Ozorków Las.

Ozorków Wyszyńskiego. Trójkąt manewrowy stanowiący dawną krańcówkę i jednocześnie dawny punkt przesiadkowy między łódzkimi tramwajami a Kujawskimi Kolejami Dojazdowymi.

Most nad Bzurą.

Ozorków Południowa. Mijanka o szczególnie wąskotorowym klimacie.

Ozorków Cegielniana – koniec trasy w formie pętli.

Krótki postój miał miejsce w lesie w Lućmierzu.

Krótki postój na Helenówku postanawiam wykorzystać na sfotografowanie porzuconych wagonów na terenie dawnej zajezdni. Bardzo ciekawi mnie, czy stojący tam 803N #21 zdąży trafić na Brus zanim całkowicie zgnije.

W drodze powrotnej brak przejazdu ulicą Zgierską – uszkodzenie sieci trakcyjnej – zatrzymujemy się na sklepostop przy Jesionowej. Trwa debata na temat prognozowanej godziny przywrócenia ruchu.

Tuż po zmierzchu wreszcie docieramy na Północną.


Bonus

Bilety które otrzymałam ja i Patrycja.

(Za)Kanciakiem do Ozorkowa czyli pożegnanie linii ozorkowskiej.

Ulotka Stowarzyszenia na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim – współorganizatora imprezy.

Ulotka Stowarzyszenia na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim.

Organizatorzy i uczestnicy wycieczki.