(Za)Kanciakiem do Ozorkowa czyli pożegnanie linii ozorkowskiej

Impreza zorganizowana na szybko po decyzji o zamknięciu odcinków do Ozorkowa i Zgierza, ogłoszona 2 dni przed terminem. Być może z powodu błyskawicznej organizacji nie obyło się bez problemów. Pierwszy – miał być (tytułowy) Kanciak #37, jednak z powodu jego awarii – zbyt wysokiego prądu ładowania, na szybko zorganizowano podmianę na klasycznego 803N #2. Wagon posiadał niezdemontowane lampki z imprezy sylwestrowej.

Wyjazd z pod zajezdni Brus i obracanie wagonu.

Zajezdnia Brus - przygotowany do wyjazdu Kanciak #37. Zajezdnia Brus - uruchamianie na szybko 803N #2. Zajezdnia Brus - przygotowany do wyjazdu Kanciak #37. Zajezdnia Brus - ex. helenówkowy #1038 jako liniowe 43A. Zajezdnia Brus - ex. helenówkowe #1038 i #302 jako liniowe 43A. Zajezdnia Brus - manewry w wykonaniu #2. Zajezdnia Brus - manewry w wykonaniu #2. Zajezdnia Brus - manewry w wykonaniu #2. Zajezdnia Brus - manewry w wykonaniu #2. Zajezdnia Brus - manewry w wykonaniu #2. Zajezdnia Brus - manewry w wykonaniu #2.

Formalny początek imprezy i pierwszy postój – krańcówka Północna. Ze względu na tragiczne warunki oświetleniowe i poruszenie kilku ujęć, decyduję się na korzystanie ze statywu.

Północna - wjazd naszego wagonu. Północna - mijanie #302 spotanego wcześniej przy Brusie. Północna - nawracanie. Północna - nawracanie. Północna - początek imprezy. Północna - początek imprezy.

Pierwszy fotostop – wiadukt pod koleją obwodową w Zgierzu.

Zgierz, Łódzka - fotostop pod wiaduktem kolejowym. Zgierz, Łódzka - fotostop pod wiaduktem kolejowym. Zgierz, Łódzka - fotostop pod wiaduktem kolejowym. Zgierz, Łódzka - fotostop pod wiaduktem kolejowym. Zgierz, Łódzka - fotostop pod wiaduktem kolejowym.

Drugi fotostop – Zgierski Kurak. Wymijanie wagonu liniowego, czyli sławetne łódzkie nielegalne wyścigi tramwajów 🙂

Zgierz, Kurak. Zgierz, Kurak. Zgierz, Kurak - żaba #509 do Łodzi. Zgierz, Kurak - mijanie liniowych żab #509 i #1521. Zgierz, Kurak - manewry. Zgierz, Kurak - manewry. Zgierz, Kurak.

Zgierz Łęczycka. I tutaj parę słów uwagi – wagon stanął obok drewniaka w sposób umożliwiający poprawne kadrowanie głównego motywu jedynie użytkownikom obiektywów bardzo szerokokątnych (czyli w praktyce głupkofonów). Tuż po ruszeniu szczęśliwie – nieszczęśliwie (przyczyną było jednak zasłabnięcie jednego z uczestników wycieczki) wagon zatrzymuje się kilkanaście metrów dalej – tam gdzie powinien ten fotostop się odbyć!!!

Zgierz Łęczycka - podejście pierwsze. Zgierz Łęczycka - podejście pierwsze. Zgierz Łęczycka - podejście drugie. Zgierz Łęczycka - podejście drugie. Zgierz Łęczycka - podejście drugie. Zgierz Łęczycka - podejście drugie.

Zgierz Przedmieście. Mijanka i jednocześnie ostatni przystanek w ścisłej zabudowie miejskiej nie licząc Ozorkowa.

Zgierz Przedmieście. Zgierz Przedmieście. Zgierz Przedmieście. Mijanie z liniową żabą 506. Zgierz Przedmieście. Mijanie z liniową żabą 506.

Mijanka Proboszczewice. Głównie czekanie na opuszczenie kadru przez uczestników wycieczki.

Proboszczewice.

Luśmierz. Czekamy na liniowy – trochę więcej czasu na zdjęcia.

Lućmierz. Lućmierz. Lućmierz. Lućmierz. Mijanka z żabą #514. Lućmierz. Żaba #1522. Lućmierz. Przepuszczanie żaby #1522. Lućmierz. Lućmierz.

Emilia – nieśmiertelny motyw a kapliczką.

Emilia. Emilia. Emilia. Emilia.

Słowik.

Słowik. Słowik. Słowik. Słowik. Mijanka z żabą #1521. Słowik.

Mijanka Ozorków Las.

Ozorków Las. Ozorków Las. Ozorków Las. Ozorków Las. Ozorków Las. Ozorków Las. Ponowne spotkanie z #1522.

Ozorków Wyszyńskiego. Trójkąt manewrowy stanowiący dawną krańcówkę i jednocześnie dawny punkt przesiadkowy między łódzkimi tramwajami a Kujawskimi Kolejami Dojazdowymi.

Ozorków Wyszyńskiego. Tutaj kiedyś tor się kończył, tuż pzred żabą zaczynał sie wąski 750 mm na Kujawy. Ozorków Wyszyńskiego. Ozorków Wyszyńskiego. Ozorków Wyszyńskiego.

Most nad Bzurą.

Ozorków, most nad Bzurą. Ozorków, most nad Bzurą. Ozorków, most nad Bzurą. Ozorków, most nad Bzurą.

Ozorków Południowa. Mijanka o szczególnie wąskotorowym klimacie.

Ozorków Południowa. Ozorków Południowa. Ozorków Południowa. Ozorków Południowa. Ozorków Południowa. Ozorków Południowa.

Ozorków Cegielniana – koniec trasy w formie pętli.

Ozorków Cegielniana. W tle domek na drzewie z niewiadówki. Ozorków Cegielniana. Obok przystanku ślad toru kolei wąskotorowej. Ozorków Cegielniana. Z tyłu żaba #511. Ozorków Cegielniana. Z tyłu żaba #511. Ozorków Cegielniana. Ozorków Cegielniana.

Krótki postój miał miejsce w lesie w Lućmierzu.

Las w Lućmierzu.

Krótki postój na Helenówku postanawiam wykorzystać na sfotografowanie porzuconych wagonów na terenie dawnej zajezdni. Bardzo ciekawi mnie, czy stojący tam 803N #21 zdąży trafić na Brus zanim całkowicie zgnije.

Helenówek - zarastający brzóskami 803N #21. Helenówek - zarastający brzóskami 803N #21. Helenówek - porzucona platforma typu N #4 Helenówek - tor od strony Zgierza i Ozorkowa.

W drodze powrotnej brak przejazdu ulicą Zgierską – uszkodzenie sieci trakcyjnej – zatrzymujemy się na sklepostop przy Jesionowej. Trwa debata na temat prognozowanej godziny przywrócenia ruchu.

Zgierska - zatrzymanie ruchu. Zgierska - zatrzymanie ruchu. W oddali widoczna kolumna tramwajów. Zgierska - zatrzymanie ruchu.

Tuż po zmierzchu wreszcie docieramy na Północną.

Północna - koniec wycieczki.


Bonus

Bilety które otrzymałam ja i Patrycja.

 (Za)Kanciakiem do Ozorkowa czyli pożegnanie linii ozorkowskiej.

Ulotka Stowarzyszenia na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim – współorganizatora imprezy.

Ulotka Stowarzyszenia na rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim.

Organizatorzy i uczestnicy wycieczki.

Zborniki. Zborniki.