Krośniewicka Kolej Dojazdowa – Mikołajkowy pociąg do Lubrańca

Prawdopodobnie moja ostatnia podróż prawdziwym pociągiem wąskotorowym do Lubrańca. Skład pociągu: WLs150-7615 + Bxhpi 00 38 00 2 4411-7 + Fxh 0000 24 637-1. Duża część zdjęć właściwie nie nadaje się do publikacji ze względu na zaszumienie (fotografowanie wcześniej jakiegoś głupiego ogłoszenia czy notatki na ISO 400 i nieprzestawienie go z powrotnym – do tej pory mi się to notorycznie zdarza – styczeń 2017) i przepalenie jednak publikuję ze względu na historyczność materiału.

W drodze do Krzewia mam okazję odwiedzić kabinę. Fotografuję mijany intercity prowadzony EP09-044.

Intercity prowadzony EP09-044.

Po przybyciu, na stacji powitał mnie wagon Gbs na transporterze, mając jeszcze trochę czasu udałam się obejrzeć rzędy stojących wagonów, w większości tak popularne na Kolejach Kujawskich węglarki znormalizowane Wddx/Wddxh.

Krośniewice - Gbs na transporterze. Krośniewice - węglarka Wddxh. Krośniewice - zgromadzony tabor towarowy. Krośniewice - długi rząd transporterów. Krośniewice - transportery Tddyyhp. Krośniewice - kryty Kddx. Krośniewice - pług z Sompolna. Krośniewice - zgromadzony tabor towarowy. Krośniewice - węglarka Wddx. Krośniewice - węglarka Wddxh z krótką budką. Krośniewice - węglarka Wddxh z pomostem. Krośniewice - węglarka Wddx z klasyczną budką. Krośniewice - węglarka dwuosiowa starszego typu z kolei cukrowniczych.

Podjeżdża nasz pociąg – ruszamy.

Krośniewice - formowanie składu. Krośniewice - pociąg do Lubrańca gotowy do odjazdu.

Fotostop w Ostrówkach. Wtedy spostrzegłam, że mam złe ustawienia.

Ostrówki. Ostrówki. Ostrówki. Ostrówki. Ostrówki. Ostrówki. Ostrówki.

Dąbrowice.

Dąbrowice. Dąbrowice.

Wielka Wieś Kujawska.

Wielka Wieś Kujawska. Wielka Wieś Kujawska. Wielka Wieś Kujawska. Wielka Wieś Kujawska. Wielka Wieś Kujawska. Wielka Wieś Kujawska.

Cetty – brak wyburzonej w maju wieży wodnej.

Cetty - ruina wieży wodnej. Cetty - wagon kryty. Cetty. Cetty. Cetty.

Staw w Osieczy.

Osiecz. Osiecz. Osiecz.

Dwa kolejne fotostopy odbyły się w okolicy wsi Wielkie.

Wielkie. Wielkie. Wielkie. Wielkie. Wielkie.

Bardzo krótki postój miał miejsce na stacji węzłowej Boniewo.

Boniewo. Boniewo. IMG_0782

Kolejny węzeł – Jeżmanowice. Stąd dało się jechać do Breścia.

Jeżmanowice. Jeżmanowice.

Most przed Lutomierskiem.

Lubraniec - most. Lubraniec - most. Lubraniec - most. Lubraniec - most. Lubraniec - most. Lubraniec - most. Lubraniec - most. Lubraniec - most. Lubraniec - most. Lubraniec - most.

Przed stacją napotykamy na uszkodzony przez złodziei rozjazd.

Lubraniec - postuj wymuszony uszkodzonym rozjazdem. Lubraniec - postuj wymuszony uszkodzonym rozjazdem. Lubraniec - postuj wymuszony uszkodzonym rozjazdem. Lubraniec - postuj wymuszony uszkodzonym rozjazdem.

Stacja końcowa naszej wycieczki – Lubraniec.

Lubraniec - stacja. Lubraniec - stacja. Lubraniec - stacja. Lubraniec - stacja. Lubraniec - stacja. Lubraniec - stacja. Lubraniec - stacja. Lubraniec - stacja. Lubraniec - stacja.

Ostatni fotostop odbył w drodze powrotnej na moście w Lutomierski.

Lutomiersk - most. Lutomiersk - most. Lutomiersk - most. Lutomiersk - most.

Do Krośniewic wracamy na praktycznie biegu z jednym postojem technicznym w Boniewie.

Tuż przed Jeżmanowem. Jeżmanowo. Boniewo. Peron w Krośniewicach.

Dla osób udający się na pociąg w kierunku Kutna lub Torunia organizatorzy uruchamiają drezynę WMC-039 jako dojazdówkę do Ostrów.

Krośniewice WMC-039. Krośniewice - drezyna typu Dm.

Bonusowo krótka relacja wideo.